حمایت از تولید داخل با افزایش تعرفه ها یا تغییر محل تامین ارز

معاون وزارت صمت گفت: با افزایش تعرفه گمرکی یا تغییر محل تامین ارز برخی کالاهای وارداتی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، شرایط را به سود تولیدکننده داخلی خواهیم کرد.

به گزارش «صدای بورس»، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار کرد: در ماده ۱۶ قانون حمایت حداکثری از تولید داخل تصریح شده است تا پایان قانون برنامه ششم، ممنوعیت‌هایی برای کالاهایی که مشابه داخلی دارد، اعمال شود، اما با توجه به اینکه در قانون برنامه هفتم این موضوع تمدید نشده و این فرصت حمایتی حذف شده است تلاش می‌کنیم از سایر فرصت‌ها مثل افزایش تعرفه گمرکی برای کالاهایی که در داخل کشور وجود دارد استفاده کنیم یا محل تأمین ارز برخی کالاهای وارداتی را تغییر دهیم تا شرایط به نفع تولیدکننده داخلی باشد.

وی در مصاحبه با صدا و سیما افزود: رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت رویکرد حمایت از تولید بوده و خواهد بود؛ تولیدکنندگان، وزارت صمت را خانه خود می‌دانند و ما موظف هستیم برای حفظ اشتغال و تولید، از حداکثر توان مان برای حمایت از تولیدکنندگان استفاده کنیم.

برادران ادامه داد: هدف از جنگ تعرفه‌ها در بین کشورهای جهان، حمایت از تولید است و ما نباید نسبت به حمایت از تولید داخل بی طرف باشیم یا اجازه دهیم بازارهای داخل کشور به راحتی در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: توأمان قائل به صادرات و واردات هستیم؛ اگر قرار است مبادله تجاری انجام و یا امتیازی به کشوری داده شود همان امتیاز را با همان سطح یا بیش از آن برای تولیدکنندگان داخلی در نظر بگیریم تا سهم بازار بیشتری در منطقه به تولیدات داخل اختصاص یابد.

منبع: مهر

کد خبر 505104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =